• ၀ယဓမၼာသခၤါရာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ

ျပဳျပင္ေပးရသမွ် သခၤါရတရားတို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္း သေဘာရွိၾကကုန္၏။

မေမ့ေသာ သတိတရားျဖင့္ ကိစၥၿပီးေအာင္ အားထုတ္ၾကကုန္ေလာ့တဲ့။

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူခါနီးမွာ ေနာက္ဆံုး မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ စကားေတာ္တဲ့။

(တိပိဋကစရ ဓမၼဘ႑ာ ဂါရိက အဂၢမဟာ ပ႑ိတ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္၀ိစိတၱသာရဘိ၀ံသ ေရးသားေတာ္မူတဲ့ မဟာဗုဒၶ၀င္ ပဥၥမတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၄၈၂ မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။)

  • ဟႏၵ! ဒါနိဘိကၡေ၀! အာမႏၲယာမိေ၀ါ ၀ယဓမၼာသခၤါရာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ

ရဟန္းတို႔! ေဟာ! ယခု ဆရာဘုရားက သင္တို႔အား မွာထား အမိန္႔ရွိခဲ့မည္။

သခၤါရတို႔သည္ ပ်က္ၾကသည္ခ်ည္းပင္၊

မေမ့မႈ=အမွတ္ရမႈ=သတိျဖင့္ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာကို ၿပီးေစရစ္ၾကရမည္” ဟု

ေနာက္ဆံုး မိန္႔မွာခဲ့ေသာ အဆံုးအမေတာ္လို႔

(ဆ႒သဂႌတိပုစၧက အဂၢမဟာပ႑ိတ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားေတာ္မူတဲ့ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္းက်မ္း ပထမတြဲ စာမ်က္ႏွာ (က) မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။)

ဒုကၡမ်ားတဲ့လူေတြအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားအေနနဲ႔

မွာမယ္ဆိုရင္ မွာခဲ့စရာ စကားေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိႏိုင္တယ္။

ဒါေပမယ့္

မေမ့ေသာ သတိတရားျဖင့္ ကိစၥၿပီးေအာင္ အားထုတ္ၾကကုန္ေလာ့!

မေမ့မႈ = အမွတ္ရမႈ = သတိျဖင့္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကို ၿပီးေစရစ္ၾက! ဆိုတဲ့

စကားေတာ္ကိုပဲ အဓိကထားၿပီး မိန္႔မွာၾကားခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ ဒီစကားေတာ္ထဲမွာ

ခႏၶာကိုယ္ရွိတဲ့ လူသားေတြရဲ႕ သတိမရွိမႈေၾကာင့္၊

ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဒုကၡေပါင္းမ်ားစြာေတြထဲက လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အဆံုးအမေတြ ပါေနမွာ ေသခ်ာတယ္။

သိစရာရွိတာေတြကို အႂကြင္းအက်န္မရွိ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဆရာမလုိ၊ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ထိုးထြင္းၿပီး သိေတာ္မူတယ္ဆိုတဲ့ အသိဉာဏ္ေတာ္ေတြထဲမွာ

သတိဉာဏ္က အေရးအႀကီးဆံုး၊

အထိေရာက္ဆံုး၊

အလိုအပ္ဆံုးအေနနဲ႔ ပါ၀င္ေနတာ ေသခ်ာတယ္။

ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိေတာ္မူတဲ့ အေၾကာင္းအရာေပါင္းမ်ားစြာထဲမွာ သတိစိတ္ကို အဓိက အသံုးခ်ၿပီး အားထုတ္ခဲ့တာ ေသခ်ာေနတယ္။

ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိေတာ္မူၿပီးတဲ့ေနာက္

ဘုရားအျဖစ္နဲ႔ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိခဲ့တဲ့ (၄၅) ၀ါလံုးလံုး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့

တရားေတာ္ အားလံုးဟာလည္း သတိေစတသိက္ရဲ႕

အေရးႀကီးတာေတြ အဓိက ပါ၀င္ေနတယ္။

သိစရာရွိတာေတြကို သိႏိုင္ဖို႔ သတိထားရမယ္။

သတိရွိရင္ အသိရွိမႈလည္း ႀကီးမားလာမယ္။

သတိဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ဟာ မေမ့တာ၊ အမွတ္ရတာဆိုေတာ့ သညာေစတသိက္ရဲ႕ သေဘာနဲ႔မတူ တာကို ကြဲကြဲျပားျပား သိဖို႔လိုမယ္။